Kul användning av Tejp visad med Flickr

Den här bilden som jag hittade när jag sökte på Adhesive tape visar en kul användning av tejp:

Attribution net_efekt

Tejpning är bättre än kladdande på gator i samband med cyklingstävlingar, studentspex m.m.
Jag som bor i Uppsala där fester för nyintagna studenter förekommer i massor liksom s.k. nolleuppdrag kan faktiskt se att detta kan vara en viktig upptäckt. Detta är ju mycket trevligare jämfört med att måla på gatorna. Och också att man kan tejpa på gatorna i samband med t.ex. cykeltävlingar och liknande.

I båda fallen kan det ju dessutom göras roligare och oftare genom att kommunen kan se mellan fingrarna med tejpningen givet att tejpen tas bort efter festen eller tävlingen.

Ett företag som tejp på nätet till industrier
Här är företag, som hittades med Google när jag sökte på tejpning, vilka säger sig ha en mångsidig tejp. Sidan är lite kul just genom att den ger exempel på hur tejp kan användas hos industrikunder. Gissningsvis för att bygga mervärdesförsäljning mot kunder genom att motivera varför de ska köpa några rullar tejp givet att de redan handlar något annat.

Så här skriver företaget om tejpning 🙂

Tejp – En produkt med mångsidigt användningsområde. Kartonger som skall förslutas, fönsterlister som det inte får hamna färg på, ett industrigolv där truckgångarna behöver märkas ut.

Vi får också lära oss att det inte bara är manuell tejpning som gäller utan att tejpautomater också finns. Hur en tejpautomat ser ut vet jag inte och inte hittade jag någon bild på det.

Designad tejp finns för ännu roligare tejpning och kallas tydligen för trycktejp eller reklamtejp
Samma företag säljer designad tejp vilket vi då får lära oss kallas för trycktejp eller reklamtejp. Och gör en gissning på att det är ok att norpa deras bild då vi faktiskt har länkat till dem flera gånger.

Tryckttejp & reklamtejp

Wikipedia om tejp
Engelska Wikipedia har en ganska ok artikel om tejp (Adhesive_tape).

Fler bloggar om tejp och tejpning
Bloggar om tejp respektive tejpning. En del läsvärda bloggningar fanns högst förvånande när jag sökte med Google om tejpning.

1 kommentar »

  1. […] Kul användning av Tejp visad med Flickr […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lämna en kommentar