Kraftfull boxer

Det här fotot jag hittade på Flickr när jag sökte efter boxer kändes riktigt bra gjort. Men hundar gör sig alltid så bra på bilder.


Foto: _J_D_R_ Licens: CC by 2.0

Sedan kan jag föreställa mig att det är jobbigt att behöva springa i dy på det där sättet men hundar till skillnad från katter gillar ju den typen av utmaningar. Katter gillar mer att sitta och lura på en mus medan hundar vill springa efter sitt byte. Även om hunden i bilden kanske inte jagar något (men troligen fåglar gissar jag) är det beteende som går igen i mycket annat.

Kommentera

