Borderterrier som somnar över tidningen

Det här att man börjar somna medan man läser sent på kvällen kommer när ålderdomen börjar sätta vilket jag kan märka själv. Jag kan uppleva att jag inte sällan avstår från att läsa klart en bit av en bok eller några tidningar därför att jag blir trött. Eller att jag blir uppsplittrad av att läsa och slö surfa samtidigt.

Förvisso har jag inga enorma problem med det alls men åtminstone en åtta timmars sömn behöver jag sedan jag började bli gammal. Jag började bli gammal och få de här problemen ganska omedelbart nära inpå slutet av förra året månaderna runt när jag fyllde 35 år.

Så jag tror jag går och lägger mig med dom tidningar och böcker jag hade planerat att läsa lite ur. Det har sina poänger att somna med dem över sig eftersom man vaknar tidigt av att det är obekvämt. Att inte helt förvekas ut utmanas av en prasslande tidning eller en hård bok man kan rulla ut över kanske har något diffust värde som är svårt att konkret uttrycka och troligen egentligen inte finns.


Foto: M-nicolson Licens: CC by 2.0

Tidigare om borderterriern som en positiv stereotyp för inspiration:

Inspirerande borderterrier

Kommentera

