Inspirerande borderterrier

Av och till mest för att roa mig själv brukar jag tilldela organisationer, företag m.m. jag följer en symbolisk hund. Det ska optimalt vara en hundras som lyfter fram en viktig egenskap hos entiteten eller trendpåverkande delar av organisationer. Expressen gav jag t.ex. en blodhund därför att de är roade av och duktiga på grävande journalistik. Också vill jag att det ska vara inspirerande hundraser som pekar ut något jag tror är viktigt för dom och som verkar jämförbart med en positiv stereotyp.

Jag har funderat en del på att ge mig själv en symbolisk hundras också. Men det är mycket svårare därför att för en enskild person är det mycket viktigare att väga mellan inspiration och befintliga egenskaper. Nu valde jag hur som helst borderterrier.

Den valde jag därför att det känns som rätt inspirerande hundras:

1. Det är en kul hund och det är en viktig egenskap att bygga vidare på. Både för att det är trevligt för humöret och därför att det är ett viktigt område på nätet och allmänt inom publicering.

2. Borderterriers har massor av energi och är jakthundar som aldrig ger upp. Det är viktigt oavsett arbetsuppgift.

3. De har mycket gult i sig och jag gillar gult som färg när den har mycket ljus i sig som de har i sin färgsättning i alla fall på delar av året.

4. Dessutom hade jag en borderterrier som barn (och längre än så eftersom den blev närmare 20 år):

Borderterrier i Pit bull terrier har stora muskler men är som andra terriers i psyke | Pryltrend

2 kommentarer »

  1. […] Från: Inspirerande borderterrier […]

  2. […] Inspirerande borderterrier […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Kommentera

