Atombomb över Nagasaki

Det är tror jag meningsfullt att fortsätta reflektionerna rörande Pandoras box därför att inte alls alla problem illustrerats:

Trevlig ångestfylld illustration av Pandoras box

Ofta är det ju också att faktiskt värde går att se i realisering oavsett typ av applikation eller väg sådan applikation ligger i. Där ligger ju också något som gör saker svårare tänker jag mig.

Egentligen när jag betraktar historien kan jag också lätt beklaga att internet och bloggar inte förr fanns. Jag kan inte låta bli att undra vilka intressanta ögonblicksreflektioner vi gått miste om som när vi betraktar sådant i efterhand hade varit lärorika. Det är väl en poäng med internet att diverse från mängder av personer publiceras så att det kan fångas upp i efterhand. I brist på sådant får man istället mer eller mindre gissa. Inte helt givet att brev m.m. finns men ändå givet hur mycket de ändå skrev regelmässigt i sådant tror jag säkert att mycket i ögonblicken som inte fångats av det tappats och det irriterar mig då jag kan tycka att det hade varit intressant och meningsfullt att ha.

Hur som helst låt oss ta med en bild för att visuellt fånga problematiken från historien jag funderade på här:

Kommentera

