Kul med ”ansiktsuttryck” på tigrar

I förra inlägget diskuterade vi runt ansiktsuttryck på däggdjur och använde en tiger som exempel:

Uppstoppade djur är alltid döda

Ett exempel på hur man kan använda en levande tiger som exempel har vi i ett inlägg jag skrev på Nyhetsbloggen:

Momsen på frukt behöver bort

Där en artikel i Aftonbladet kommenteras. I den artikel talade dom med tre personer. Vi har två äldre kvinnor till vänster respektive höger om en yngre man i mitten.

Jag tyckte då att det var ett intressant foto och tenderar nästan mer så att göra det idag efter min lunch. Idag åt jag förövrigt onyttigt och åt pizza där jag oftast äter det på gatan som ej är gågatan som går förbi biblioteket men en bit nedanför. Det är väl en fråga om inspiration att man kan se värden som man inte såg först.

Dock så får jag väl göra en analys längre fram av verkande faktorer då det är vad jag studerar rörande min metodik kring reklam och marknadsföring. Här ville jag närmast peka på att det med däggdjur är väldigt lätt att illustrera känslor även när de egentligen uttrycker något för dom troligen annorlunda.

Fotot jag använde hittade jag förövrigt med Flickr och det har en creative commons licens. Konvertering av det till i storlek o.s.v. gjordes med Gnu Gimp.

Kommentera

