Två röda äpplen i bild

Här har vi två röda äpplen i bild från Flickr:

Röda äpplen

Två stycken röda äpplen.


Foto: MyDigitalSLR
Licens: CC by-nc-nd 2.0

Rött äpple på en gräsmatta.

Rött äpple på gräsmätta. Ser ut att vara saftigt.


Foto: epSos.de
Licens: CC by 2.0

Flickr är en utmärkt sajt för att hitta bilder du kan använda kostnadsfritt. Det gäller när de har en creative commons licens men du behöver vara noga med att se till att din användning stämmer med vad som är tillåtet för licensens. Läs mer i:

Hitta bilder med Wikimedia commons

Jag skrev också ett inlägg på Nyhetsbloggen om möjligheterna Flickr ger och pekade dessutom på möjligheterna som kanske finns runt just röda äpplen:

Fria bilder på Flickr och hur röda äpplen ger mer trafik

Röda äpplen kan helt enkelt tänkas vara väldigt bra när det kommer till trafik (skämtsamt). Och precis som jag skrev är det för större sajter ganska avancerat så läs noga om möjligheterna att köpa in den kompetensen jag pekade på. För små bloggar som Bloggbilder är det dock enkelt.

Avseende just röda äpplen rekommenderar jag också mitt inlägg på Pryltrend:

Budskap från Google: Offra röda äpplen på din blogg

Kommentera

