Pachinko i bild

OBS: Jag såg nu att bilderna av någon anledning inte kom med bloggpostningen. Uppdaterar och lägger till i morgon. Beklagar! Ok se nu: Pachinko igen.

Lite som hobby brukar jag fundera över trender. Hasardspel har jag tänkt kanske är något också att ta sig en titt på som jag skrev på Uppslagsbocker.org:

Något jag börjat fundera på är hur det är med trender i området hasardspel? Fungerar det på samma sätt här? Eller utvecklas de snabbare? Eller är detta område mycket stabilare? Jag lutar nog åt att området oftast är stabilt men rätt ny sak blixtsnabbt kan bli populärt (men har inte försökt titta på detta än).

Pachinko kunde ju vara intressant att kanske titta på. Japan är ju väldigt trendsättande men så väldigt diskret. Så här samlade jag några bilder…


Från: Wikipedia

Från utsidan av en spelhall…


Foto: David Monniaux
Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0

Inne i en spelhall…


Foto: MichaelMaggs
Creative Commons Attribution ShareAlike 3.0

Och ett par från Flickr:


Foto: moniqca
Creative commons Attribution-No Derivative Works 2.0 Generic

1 kommentar »

  1. […] 3, 2009 vid 10:22 e m · Arkiverad under Hasardspel ·Taggad Pachinko Jag skrev att jag ev. tänkte börja följa trender kring hasardspel och börja med Pachinko. Nu tror jag […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Kommentera

