Svartvitt bra för oss dåliga fotografer

Jag är själv riktigt dålig på att fotografera. Det har inte blivit av läsa in mig på det än. Något jag lärde mig och som visat sig fungera ganska bra på dåliga bilder är att omvandla dem till svartvitt. Det är väl troligen mest ett alternativ för oss som just är riktigt dåliga.

Här har vi det första försöket jag gjorde med det där ett foto på ett par skor. Det är samma skomärke Gladwell skrev om i The Tipping Point vilket mer finns att läsa om inlägget tillsammans med bilden: Hush Puppies. Nedan har vi skorna i svartvitt respektive färg:

Skor: Hush Puppies

Skor: Hush Puppies

Hush Puppies i färg

Hush Puppies i färg

Kommentera

