Japanska färger + Japanska figurer + Enkel blogg = Lyckat?

Jag byggde om strukturen på min prylblogg och gav den en egen domän. Dessutom prövade jag ut en ny design. Nu är det där ett litet sidoprojekt så någon budget för professionell design finns inte utan jag testade lite själv. Eftersom jag menar att en japansk trend seglat upp senaste året och blir starkare under julen försökte jag mig på ett japanskt tema.

Trots att det blev mycket enkelt blev jag ganska nöjd:

Den här designen med:

  • Mycket vitt.
  • Tecknade figurer med tydliga ansiktsuttryck.
  • Ljust grönt, ljust rosa och ljust gult.

Känner jag också är en del av den japanska trenden. Tittade t.ex. på sajten www.metaboinfo.com som jag bloggade om på prylar. Där har vi precis detta fast mycket bättre och professionellt gjort🙂

Och jag tror på det här:

  • Det är lätt att läsa.
  • Figurernas tydliga ansiktsuttryck gör att sajten känns personlig och ”får ett ansikte”.
  • Det ljusa färgerna gör det möjligt att lyfta fram sådant som är viktigt.
  • Men ändå kan man smälta in det samtidigt som man lyfter fram det.

Samtidigt är det enkelt för oss vanliga bloggare att få till något så när acceptabelt. Jag tror därför att detta kan bli en designtrend i bloggosfären…

Pryltrend

Störst på prylbloggen den närmaste tiden fram till jul är precis som förra året att hitta det jag tycker är årets julklapp 2008. Förra året förutspådde vi framgången för Nintendo Wii och det blev ju verkligen riktigt stor. Rent av att de kunde sälja kölappar istället för spelkonsolen när de tog slut🙂

Där handlar det ju givetvis mycket om det visuella och faktiskt har jag redan en teori om vad som blir årets färg på julklapparna: Grått. Och vad som är rätt julklappspapper:

  • Rättvisemärkt julklappspapper om det finns.
  • Annars använder m an medlemstidningar från människorätts- och miljöorganisationer.

4 kommentarer »

  1. Ahm, jag bloggar också om japanska prylar, i mängder😉 Kolla gärna in min blogg om du finner det intressant!

  2. […] Appropå min bloggning: Japanska färger + Japanska figurer + Enkel blogg = Lyckat? […]

  3. […] inköpsbudget på sådant här utan man får peta runt själv tills man blir nöjd. Den första amatördesignen jag gjorde och bloggade om […]

  4. Hi Dear, are you truly visiting this web site daily, if so after that
    you will without doubt obtain fastidious experience.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Kommentera

