Fettlever i bild

Jag bloggade nyligen om ett webbspam vi drabbades av.

Webbspam och bilder på Rött vin

Där har ett antal nyheter otillåtet kopierats och publicerats på spamsajter. Det gjorde att jag funderade på att uppdatera vår nyhet om att små mängder rött vin kanske minskar risken för fettlever. Den hade kopierats och såg ut inte att vara indexerad av Google. Vackrare bilder på rött vin var då en möjlighet och några jag hittade bloggade jag här:

Extremt tilltalande bilder på rött vin

Jag struntade emellertid tid i det och nu kan jag förövrigt se att den är indexerad. Däremot uppdaterade jag vår uppslagsbok med rött vin och tog då med en elegant bild av rött vin. Den bilden och andra jag hittade bloggade jag här:

Rött vin i bild & foto

Bilder på fettlever

Något jag sökte efter idag var bilder på fettlever. Det kommer av och till nyheter om ämnet vi publicerar något om så att ha några på lager här kan vara praktiskt.

Den första bilden hittade jag i Wikipedia på uppslagsordet: Fatty Liver. Illustrationen visar de olika stegen i utveckling av leverskador. Den uppges vara från amerikansk myndighet och därför public domain. Här kunde man då gå in och editera bilden för att göra en svensk översättning av den engelska texten.

I övrigt var det få bra bilder jag hittade. Dock värda att spara undan är den här föreställande levercancer orsakad av skrumplever. Den hittade jag i Wikipedia på uppslagsordet Cirrhosis.

Bilden ska vara satt i public domain av Ed Uthman.

På Flickr hittade jag ingenting bra alls som hade creative commons.

Kommentera

