Mina matbilder

Jag gjorde min blogg Nyttig middag på 5 minuter för att motivera mig att äta bättre och öva upp mig i matfotografering. Min kunskap i fotografering har helt klart ökat men ännu har jag en lång väg att gå.

En del bilder har jag emellertid blivit riktigt nöjd med…

Den närbilden på sushi blev bra:

Fler sushi-bilder finns i bloggningen: En mycket god sushi (Nyttigmiddag.com).

Det här fotot på marockanskyckling blev också ganska bra:

Finns här: Bild på den färdiga marockanska kycklingen med råris + Innehåll.

Teer är betydligt svårare att fotografera och jag har ännu inte lyckats med någon bra bild. Faktiskt tycker jag drycker generellt är svåra att få bra. Ett bra exempel på hur svårt det är har vi här:

Finns här: Dagens mellanmål: Fil + Svart te.

Teet i bilden är förövrigt väldigt speciellt. Det är ett svart te men har mycket av vitt te i sig. Samtidigt finns den typiska darjeeling smaken. Namnet är Castleton Moonlight First Flush.

Kommentera

