Två bra bilder från Flickr

Här är några riktigt bra foton från Flickr. Något gemensamt tema sökte jag inte utan jag hittade alla idag av en slump när jag sökte på annat.

AttributionNoncommercialShare Alike  Foto: sgs_1019

AttributionNoncommercialNo Derivative Works Foto: sunrise100(deuce)

Appropå Flickr. Har inte medarbetarna tämligen dålig smak när de väljer ut foton till Flickr bloggen? Inte så att fotona är särskilt dåliga utan det jag menar är att det normalt finns många foton som är mycket bättre för motiven.

Jag gissar att de inte lägger särskilt mycket tid på att hitta bra foton. Alternativt saknar de annan erfarenhet av att använda bilder i t.ex. månadstidningar, dagspress, böcker och liknande.

Kommentera

