Yoga i foto

Här har vi några foton kring yoga som kan vara intressanta att ha sparade tills man behöver illustrera något runt det. Samtliga hittade på Flickr och markerade med någon av creative commons licenserna. Respektive fotograf angiven och länkad under bilden.

De första tre positionerna klarar jag inte av att göra. Jag är helt enkelt inte tillräckligt vig och dessutom är jag ungefär två meter lång vilket gör en naturlig ovig i vissa rörelser.

AttributionNoncommercial Foto: milopeng

AttributionNoncommercialNo Derivative Works Foto: djwhelan

AttributionNoncommercialNo Derivative Works Foto: BrittneyBush

Och så har vi en någon av varianterna på krigaren. En trevlig position för att sträcka ut ryggen.

Attribution Foto: MJ Mac

Den här positionen klarar jag dock av även om jag inte får upp benet lika rakt…

AttributionNoncommercial Foto: jillhudgins

Kobran klarar jag naturligtvis av också🙂

AttributionNo Derivative Works Foto: stephcarter

Yoga och bilder på yoga i Wikipedia
Den här bilden hittades inte i Flickr utan i engelska Wikipedia på yoga. Statyn föreställer Shiva när guden gör Yoga.

Creative Commons Attribution ShareAlike 2.0 Germany Foto: Deepak

Den här bilden är också från Wikipedia. En riktigt fin staty🙂

Creative Commons Attribution ShareAlike 2.0 Germany Foto: Deepak

Mer om yoga
Levlivet där kul aktiviteter i Stockholm samlas av Anders G har en sida för Yoga i Stockholm. ABC-of-yoga har massor av information samlat runt yoga. Yoga Journal har många artiklar tillgängliga på webben.

1 kommentar »

  1. christine zedtwitz said

    Hejsan!
    Jag undrar lite över eran tidning yoga, vad kostar den?
    mvh
    c z
    ha en fridfull dag!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Kommentera

