Ondskefulla i hästar i bild var svårt

Hundar som såg onskefulla ut liksom elaka katter var enkelt. Där fanns bra och talande bilder att välja mellan på Flickr. Hästar var däremot svårare. Detta kan nog ha att göra med att vi är carnivorer precis som katter och hundar medan hästar är herbivorer.

Här är åtminstone några foton på hästar med creative commons från Flickr som i bästa fall kan sägas närma sig något som inger något åt det här hållet.

Den här hästen ser kanske lite arg ut?

AttributionNoncommercialShare Alike Foto: The Department

Två hästar som slåss:

AttributionNoncommercialNo Derivative Works Foto: stenholsfoto

En liten häst som står på lur väntande på sitt byte? Nja.

AttributionNoncommercialNo Derivative Works Foto: miss jojo

Den här får vi väl ta med också men en häst som ser trevligare ut får man leta efter🙂

AttributionNoncommercialNo Derivative Works Foto: thevince

Bättre än så här blev det inte. Då sökte jag Flickr (fast på engelska) efter onskefull häst, elak häst, galen häst (både mad och crazy) och arg häst. Vi får helt enkelt anta att något elakt eller onskefullt helt enkelt inte finns i hästarnas herbivor hjärna.

Vill du återhämta dig med bilder på gulliga djur kan följande två artiklar på Pryltrend rekommenderas:

Mest Kawaii? Kattungar eller Kapybara?
Mest Kawaii? Valpar eller Kalvar?

6 kommentarer »

  1. […] under Djurförsök, Marsvin, Wikipedia, Foto, Flickr Om det var svårt att hitta foton på hästar som såg “onskefulla” ut var det ändå ingenting mot marsvin. Det är väl deras herbivor natur i kombination med stora […]

  2. […] Ondskefulla hästar i bild var svårt. […]

  3. malo said

    snygga bilder!

  4. Hej jag tycker om alla dina bilder jag har stallet.se kan jag få Tillstånd att använda dina bilder på Stallet.se ?
    Skriv gärna tillbaka om du skriver nej elr ja🙂
    Jag tar i Mot allting
    // Elsa

  5. […] Ondskefulla i hästar i bild var svårt […]

  6. marknad said

    Nja. Jag tror vi får exkludera bilder på hästar från det här konceptet.

    I mycket tycker jag att det är befogat att uppleva hästar som hotfulla och en potentiell irrationell samhällskostnad. Hur mycket pengar tror du nu inte ridolyckor orsakar?

    Dessutom mycket otäckare för mig som utsatt skribent på nätet känns det för mig att ni häst-extremister kommer i gäng med er otäcka häst-propaganda.

    Hur ska jag som föredrar hundar tolka det? Är det fel på mig. Accepterar man inte sådant längre i Sverige.

    Här från och med nu: Aldrig mer hästbilder.

    Låt oss göra korv av hästarna och spara pengar för samhället och frigöra mat att rädda människoliv med i protein-tillskott.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Kommentera

