Huggins som fick Nobelpriset

Charles B. Huggins gjorde ju tidig forskning om prostatacancer. Han fick senare nobilpriset för det. I att illustrera cancer samlade jag ju en del fria bilder som kan vara bra att ha för illustrera nyheter om cancerforskning.

Livsmedel för att illustrera nyheter om cancerforskning
Bilden på Huggins använde jag idag när jag skrev en nyhet om prostatacancer: Broccoli och blomkål minskar risken för prostatacancer. Eftersom det är livsmedel som minskar risken för cancer är det en till möjlighet som illustration.

Det gäller många nyheter om just cancerforskning. Här valde jag dock att använda Huggins då jag hade lite ont om tid. Foto är public domain och hittades i Wikipedia på prostatacancer.

1 kommentar »

  1. […] Fotot ovan fick jag nytta av att ha sparat undan och använde den i en nyhet om cancerforskning. Studien jag skrev om visade på ett samband mellan att äta mer av kål allmänt, och särskilt broccoli och blomkål, och en kraftigt reducerad risk för att utveckla prostatacancer. Läs mer här på bloggen: Huggins får illustrera prostatacancer. […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Kommentera

