I bild – Ansiktsmasker

Vi uppdaterade precis vår artikel på Nyfiken vital om ansiktsmasker med bl.a. nya bilder. Jag var en aning besviken på att så få bilder fanns på Flickr när jag sökte efter foton på ansiktsmasker med en creative commons licens.

Ansiktsmask = ”Facial mask”
Jag hade fått för mig att ansiktsmask hette ”face mask” på engelska. Men det heter ”facial mask”. Fast det kom jag på lite försent så det blev en hel del foton på frukt.

Nu har jag sökt rätt på några fler bilder att spara undan här till nästa uppdatering🙂

En ansiktsmask med mjöl eller vit lera? 
Troligen är det vit lera i ansiktsmasken nedan. Eller eventuellt om det kan vara en mjölmask?

AttributionNoncommercialNo Derivative Works Foto: amanky

Ansiktsmask med lera 
Det här är helt säkert en lermask. Ansiktsmasker med lera är ju sammandragande, rengörande och uttorkande.

AttributionNoncommercialNo Derivative Works Foto: ratterrell

Den ovan lade jag faktiskt till i efterhand. Ett skarpt foto som utmärkt visar hur en ansiktsmask kan se ut.

En till vit ansiktsmask
Samma motiv som i den första bilden. Här syns ansiktet från sidan vilket kan vara bättre. Den första varianten kan kännas lite udda i sammanhanget.

AttributionNoncommercialNo Derivative Works Foto: amanky

En till lermask 
Det här är en ganska bra foto. Ansiktsmasken är troligen en lermask eller möjligen med avokado eller någon annan grön frukt eller grönsak.

Attribution Foto: elle_rigby

En närbild
En ansiktsmask på nära håll. En hög andel gröna ansiktsmasker på Flickr.

AttributionNoncommercialShare Alike Foto: ubiestluka

Mer ansiktsmasker 
Det finns inte särskilt många bra bilder på ansiktsmasker på Flickr ens när man stavar ”facial” rätt. Här finns  i vilket fall alla sökresultat: facial mask.

2 kommentarer »

  1. !!!!!!!!!!! said

    Ääääääckliiiigt !!!!!
    ser ut som bajjs

  2. !!!!!!!!!!! said

    April april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Kommentera

