Delfiner i militärtjänst

Delfiner används inom det amerikanska försvaret åtminstone för att identifiera och svepa minor. Det tros även finnas delfiner tränade för att rädda dykare. Obekräftade rykten talar om att de även kan ha tränats för att förstöra fientliga fartyg.

Delfinen K-dog sveper minor

Nedan följer bilder på flasknosdelfinen K-dog som användes under Gulfkriget just för att svepa minor.

Här har han slutfört uppdraget och är på väg tillbaka till fartyget:

Bilderna hittades här men kommer ursprungligen från Defendamerica.mil. Bilderna bör vara public domain.

Förutom delfiner tränar den amerikanska flottan även sjölejon.

Mer om delfiner i amerikanska försvaret

Military dolphins

U.S. Naval Marine Mammal program

32 kommentarer »

  1. […] januari 2007 at 9:59 am · Arkiverad under Delfiner Eller i alla fall delfiner som svepte miner i Persiska viken för att idag igen göra lite reklam för skönhet i bloggning igen. Bilder på delfinen K-dog när […]

  2. varoline said

    Fy fan asså hur kan ni.. Delfiner ska va i vatten och fri.. men ni tycks inte fatta de.. släpp ut denna delfin i de fria och låt han va.. han ska inte ligga påen båt och tårka som ett russin heller.. tänk om du vore en delfin och blev behandlad så.. du skulle inte heller mått så bra.. eller?? djurplågeri asså..

  3. marknad said

    Ok jag springer direkt i väg och släpper ut honom!

    Passar bra. Han har börjat lukta lite illa sedan han fick den där skadan på fenan av den sista minan han svepte.

  4. Elin said

    Jaga inte delfiner!!!!!!!!!!!DEt är dumt

  5. Jenny said

    Ni ska inte jaga delfiner!!!!!!!!!!!! Det är djurbedrägeri

  6. Jenny=I love delfiner said

    Ni ska inte jaga delfiner för i helvaste fan!! Det är braa djur. Det är preecis samma sak som att låta dig ligga på en djävla båt och bara ruttna. Delfiner har bara ett enda liv. Döda inte det enda livet för honom. För vet du det är ju det du gör. Så forsätt inte med det. Jag ska bli delfinskötare när jag blir stor så jag vill inte att alla delfiner ska vara döda.För jag är bara 11 år. Och har trott på delfiner sen jag var 2 år. vet du varför därför dom tror på oss människor och dom tar med oss på alla dom vakraste ställerna dom vet att vi är vänliga. fasst nu dödar du ju dom, så detär ju självklart att dom inte tror på dig. därför du dödar delfinernas liv. Jag skulle bara klicka fram en sida om delfiner, också kommer du med dina djävla bilder på delfiner som ligger på en båt och bara skrynklar.Jag tycker du är ett djävla miffo som jagar delfiner. Det är fria och bra djur och du förstör deras liv. Din djurplågare

  7. Jennys sämsta sida said

    Ok, nu går jag och sover men en sak vill jag säga……MIFFO så var det klart

  8. Caisa said

    Sluta fånga delfiner, vad ska det va ra för?

  9. Caisa said

    va bra för*

  10. moa said

    jag hatar djur plågeri ok delfiner är fina och klocka djur utrotnungs hotade oxo hatar er som dödar dom hatar er jeeettteee mmmyyyccckkkeeett

  11. josefin said

    jag som trodde att vuxna skulle vara goda föredömen men ni är ju bara åååhhhh. jag blir så vansinnig att jag vet inte vad jag ska säga .va fan har delfinerna gjort er ? om ni inte visste det så är det fängelse straff på att döda utrotade djur jävla puckon om jag får se en mer bild ringer ja polisen är det uppfattat.

  12. gunnel said

    jag hatar att ni använder delfiner till sådant här

  13. Wilma said

    Hallå kan ni låta djur vara de har ochså ett liv .
    Jag älskar vattnet hajar och valar delfiner men låt de vara

  14. Stefan said

    Eeeh… Stämmer det att folk tror att det är amerikanska militären som skriver den här bloggen?
    Min gissning är ju att den som skrivit den här bloggen inte personligen plågar delfiner eller andra marina däggdjur som en del av sin vardag.

    För övrigt kan man ju gissa att just dessa delfiner tas ganska bra omhand, eftersom de säkert kostar en del att få dem tillräckligt duktiga på minsvepning.

    Mycket nöje gott folk!

  15. patricia said

    jävla djurplågare

  16. Anja och jag hatar er said

    Hej era jävla djurplågarjävlar!!! jag tycker det är jättebra att ni bara låter delfiner ligga och dö sådär!!! det måste vara jättekul!!!! kan inte ni oxå testa att lägga er själva och bara dö sådär!! det skulle va så HIMLA kul!!!! om ni bestämmer er för att ta självmord, så ska jag komma och ställa till med fest!! ni är så himla fega!!!! ni vågar inte ens svara på inläggen jag och alla andra djurhjälpare skickar!! jag skulle MYCKETMYCKETMYCKETMYCKETMYCKETMYCKET hellre hjälpa Patricia, Jenny, Moa, Josefin och Caisa och alla dom som har skickat in de här inläggen, än er, det fattar ni väl era jävla hitlermänniskor???!!!! jag undrar, läser ni dem ens?? FATTAR NI TRÖGT???? NI ÄR MYCKETMYCKET VÄRRE ÄN HITLER!!!! OKEJ, INTE MYCKET VÄRRE, MEN NI ÄR MINST LIKA HEMSKA OCH BRUTALA!!!! JAG OCH ALLA ANDRA SOM SKICKA INLÄGGEN HATAR ER SÅ JÄVLA MYCKET, ATT OM VI FICK REDA PÅ VILKA NI VAR… DÅ JÄVLAR!!!!!!!!!! SHIT VAD VI SKULLE DÖDA ER ASSÅ!!!!! JAG HATARHATARHATARHATARHATARHATARHATARHATARHATARHATARHATAR ER SÅ HIMLAHIMLAHIMLAHIMLAHIMLAHIMLAHIMLAHIMLAHIMLA MYCKET!!!!!

  17. jag håller med man ska inte jaga Delfinerna!!
    Dom är underbara de kanske alla vet??

  18. Att skada djur som inte ens förtjänar de ska inte behöva de!!
    Definer är så underbara djur och jag kan inte fatta va F*N DOM håller på med ?? :O
    Om jag får läsa eller höra nåt om att en defin har blivit dödad blir jag SÅRAD!!

    SLUTA GÖRA ILLA DOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

  19. Varför ska man offra djur på såna saker som vi inte vill eller kan göra??
    jag tycker inte att Delfinerna ska behöva göra de !!!!!!
    FATTA DE ANNARS BLIR JAG ARG SOM FAN !!!!

  20. Delfiner rockar said

    Är man upprörd tycker jag man ska blogga om det här!

    Så att fler ser inlägget & kan protestera!

    Vet vi säkert att delfiner inte är lika smarta som människor!

  21. […] under Foto ·Taggad Delfiner, Stridsdelfiner Jag bloggade några intressanta foton på stridsdelfiner. USA använder dem för att svepa minor och rädda […]

  22. sandra said

    sluta plåga delfiener era j***** det e så jävla lågt ska jag plåga dejwh eler????

  23. […] Military dolphin * blog beauty har skrivit ett inlägg om det ämnet! […]

  24. sanna said

    Jag hatar fan alla som bara vågar döda delfiner det är det bästa djuret jag vet jag ska bli delfinskötare och då ska jag skära av alla människornas huven som bara vågar skada en delfin….VA FAN DETTA SOM NI GÖR ERA PIP DÖDA INGA FLER TÄNK OM NI VÅRE DE JAG HATAR ER ALLA JAG VILL ATT NI DÖR ISTÄLLET FÖR ALLA RARA,SÖTA.FINA.TREVLIGA DELFINER SOM INTE GJORT NÅT…IDIOTERRRRRRRR!!!!!!!!!!TILL MÄNNISKOR ASSÅ MENADE JAG IDIOTT

  25. Sanna,Hilda said

    ERA JÄVLA SKITKORVAR FATTAR NI VAD NI HÅLLER PÅ MED TÄNK OM NI VAR DELFINERNA OCH BLIVIT DÖDADE!!!!!GISSA HUR NI SKULLE KÄNNA ER DET UNDRAR VI.KAN INTE NI INTE GÖRA SJÄLVMORD ISTÄLLET DÅ SKULLE VI OCH DELFINERNA GÖRA FETS!!!!!!!!!!!!!SÅ HAHAHAHAH KLÅ DET IDIOTTER OM NI BARA DÖDAR DE SÅ KOMMER VI OCH DÖDAR ER PUCKON HAR NI DRUCKIT FÖR MYCKET PUCKO

  26. Sanna,Hilda said

    JAG HATAR ALLA SOM DÖDAR ALLA DELFINER ERA JÄVLA SKITSTÖVLAR OM JAG BARA FICK KOMMA MED EN KNIV OCH KNIVHUGGA DIG JAG SKA BLI DELFINSKÖTARE SÅ JAG VILL ATT DET SKA FINNAS KVAR DET TILL MIG SOM JAG KAN HJÄLPA BLI FADDER TILL DE NU/SANNA.OM NI FAN DÖDAR EN DELFIN TILL DÅ KOMMER JAG ATT KOMMA MED EN KNIV OCH STOPPA DEN I ERT JÄVLA HJÄRTA TÄNK OM NI VAR EN DELFIN/HILDA.

  27. anonym said

    Jag tycker att en delfin har lika stor rätt som människan att leva..Tänk på att dem kanske också tänker som oss. Dem har liv! Låt dem använda det livet till något bra..Dem har också känslor!!Och jag skulle inte villa bli dödad av någon!! Skulle du det? Om inte….JA,ja det finns ju knäppisar.

  28. alette said

    Låt bli delfinerna!!!
    Vad har de egentligen gjort oss?!
    Varför döda så underbara djur?!!
    De har för sjutton också ett liv och en familj,så låt dem vara!!!!!!!!!!!!!!!
    Sluta plåga delfinerna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  29. bahra;sanna said

    era jävla pip har ni hört historien om vad snälla delfinerna var en gång skulle två japaner åka ut o fiska båten SJÖNK och då roppade de på HJÄLP men ingen kom då såg de nåt röra sig i vattnet då sa den ena en haj….men då sa den andra….delfiner jaaaaaa rätt de kom fyra delfiner två tåg en de andra två tåg den andra till lands då sprand de upp för berätta för sin by men ingen trodde tills de sa på nyheterna att det fanns delfiner där men sen några dagar senare dog en av de delfinerna av sanna//tänk lite på delfiner hjälp de de får lika ont som vi människor om vi skadas av nån ni ska faan låta de ha kvar hella sitt liv lått alla djur va men en sak ska ni alla delfinplågare vetta att VAD HAR DELFINERNA GJORT TÄNK PÅ DETTTTTTTTTT

  30. hur kan man fånga delfiner. jag tror jag SKRIKER för alla när jag SKRIKER DJUUUUUUUUUUUUUUR PLÅÅÅÅÅÅÅÅÅGAREEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Delfier ska vara fria för #¤%&¤#”#¤¤¤¤¤¤¤#% & #”#¤”%”%¤ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

  31. Towa said

    Varför..? Varför gör ni så mot de oskyldiga delfinerna? Har dom gjort er något eller? Det kan jag bara inte fatta, hur ni kan göra något sånt. Delfiner som sveper minor!? Nej det fattar jag inte..

  32. linnea said

    ÄR NI HELT JÄVLA PANTADE I HELVA FUCKING HUVET ELLER ?! FAN HAR NI INGET BÄTTRE FÖR ER ÄN ATT PLÅGA DELFINER ?! ÄR DET ERAT LIV ?! ATT GÖRA SÅ ATT ANDRA DÖR ?! JÄVLA MÖRDARE! FATTAR NI ?! MÖRDARE ! NUÍ BORDE FAN SITTA INNE ASSÅ! HOPPAS NI DÖR ! OM MAN SKULLE FRÅGA HELA SVERIGE OM NI ELLER DELFINERNA SKA DÖ SÅ ÄR 99 % RISK ATT NI DÖR ! HOPPAS NÅGON GÖR SÅ NI LIDER IN I ERT SISTA SÅ NI FATTAR ! JÄVLA STÖRDA MÄNNISKOR ASSÅ , ! JAG VET INTE ENS OM NI ÄR MÄNNISKOR ? NÅGOT FEL HAR NI JU ! MEN VI KAN JU SÄTTA EN MINA I DIN ARM , ELLER TRYCKA NER DIG I VATTNET OCH DU ALDRIG KOMMER UPP ? FAN , ALLA HATAR ER SERIÖST ! ALLA HATAR ER!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Kommentera

