Bilder av rooibos

För inte länge sedan sökte jag bilder på rooibos på Flickr men hittade inte några bra bilder alls. Inte heller hittade jag några bilder på rooibos på den självklara platsen i WikiMedia commons, d.v.s. /wiki/rooibos.

Orsaken till att jag letade bilder på rooibos var att jag hade planerat att uppdatera en artikel om rooibos. Utan bilder flyttade jag fram uppdatering.

Men faktiskt finns det några fria bilder av rooibos i WikiMedia commons, men de har lagts på commons.wikimedia.org/wiki/Tea.

Nedan följer de som jag sparat undan inför den framtida uppdateringen. Samtliga av bilderna är tagna av en Winfried Bruenken.

Rooibos är en buske

Något att ha i trädgården kanske?

Rooibos

Rooibos

Rooibos torkar i solen

Hanteringen av rooibos ser minst sagt automatiserad ut.

Rooibos

Lagerhall med rooibos

Det här blir många koppar rooibos.

Rooibos

Samtliga av bilderna har licensen Creative Commons Attribution ShareAlike 2.5 License och finns lagrade på Flickr.

1 kommentar »

  1. […] Rött te, Produktbilder, Nyfikenvital – Katalogen, Rooibos Nyligen gjorde vi uppdateringen av rooibos som vi skjöt på. Resultatet kan vi se här: Rooibos (rött […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Kommentera

